Naujienos

Dienos žibintai visoms naujoms transporto priemonėms nuo 2011 m. kelių eismo saugumui užtikrinti


Norėdama padidinti kelių eismo saugumą, Europos komisija nusprendė, taikyti specialius dienos žibintus (angl. DRL – day time running lights, toliau DŽ) visose naujo tipo transporto priemonėse nuo 2011 metų. DŽ yra specialūs žibintai, kurie automatiškai įsijungia užvedus variklį. Jie ženkliai padidina transporto priemonės matomumą kitiems eismo dalyviams ir suvartoja mažiau energijos palyginus su esamais artimųjų šviesų priekiniais žibintais. Tose šalyse, kur dienos žibintų naudojimas jau privalomas, kelių eismo saugumo rezultatai labai teigiami. 

Atlikti tyrimai parodė, kad dienos žibintų naudojimas yra svarbus kelių eismo saugumui. Visi eismo dalyviai, įskaitant pėsčiuosius, dviratininkus ir motociklininkus, gali aptikti, atpažinti ir nustatyti transporto priemones su DŽ geriau ir greičiau. Privalomojo DŽ naudojimo klausimas buvo svarstomas Europos Komisijos aukšto lygio darbo grupėje „Cars 21“ ("Konkurencingos automobilių pramonės reglamentavimo sistema 21-ajame amžiuje"), kartu su aukščiausio lygio vadovais iš valstybių narių, pramonės ir nevyriausybinių organizacijų (NVO), kur gavo vieningą pritarimą. Direktyva, kuri buvo priimta 2008 09 24, numato, kad nuo 2011 m. vasario 07d. visuose naujo tipo keleiviniuose automobiliuose ir furgonuose turi būti įrengti DŽ. Krovininiuose automobiliuose ir autobusuose – nuo 2012 rugpjūčio mėnesio.

Transporto priemonėse DŽ įsijungia automatiškai užvedus variklį. Tamsiu paros metu, vairuotojas būtinai turi įjungti artimas šviesas, o DŽ turi automatiškai išsijungti arba prigesti. 

Aplinkosaugos požiūriu, dienos metu veikiantys žibintai yra efektyvus sprendimas, siekiant pagerinti ne tik transporto priemonių matomumą. Kadangi ši technologija skirta naudojimui dienos metu, ji yra žymiai veiksmingesnė ir efektyvesnė, nei dabar esami apšvietimo prietaisai. Naudojant įprastas artimas šviesas yra suvartojama 25-30% automobilio energijos. Naudojant DŽ LED (šviesos diodų) technologiją, energijos suvartojimas sumažėja iki 10%.

2007 m. lapkričio mėnesį Europos Komisija teigiamai balsavo pasauliniame forume (Transporto priemonių Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos derinimo Europai (UN / ECE) taisyklės) dėl DŽ. Siekiant išvengti skirtingų transporto priemonių reikalavimų, kurie pakenktų Europos piliečių poreikiams ir Europos pramonei, buvo priimtas sprendimas, kuris yra techninis pasiūlymas kaip suderinti 76/756/EEB direktyvą su JT / EEK reglamentu Nr. 48 (IP/08/1061 ).

DŽ naudojimas automobiliuose, furgonuose ir sunkvežimiuose padaro juos daugiau matomus, o tai padidina saugumą keliuose. Tai bus teigiamas indėlis į mūsų bendrą tikslą – sumažinti žuvusiųjų skaičių Europos keliuose, kartu mažinant taršą bei sunaudojamo kuro kiekį. 

Šaltinis: Europos komisijos tinklapis.
Originalus tekstas:
http://ec.europa.eu/enterprise/newsroom/cf/itemlongdetail.cfm?lang=lt&item_id=1800

Saugumas


Dienos žibintai padeda išvengti 58% nelaimingų atsitikimų ir sunkių sužalojimų*. Štai kodėl mes siūlome dienos žibintus – jie suteikia daugiau saugumo keliuose, negu paprastos artimosios šviesos. 
LED DRL saugumas

DŽ yra daug efektyvesni, negu įprastos artimos šviesos. Standartinės artimos šviesos yra geras pagalbininkas tamsiu paros metu.

Eismo dalyviai transporto priemones su DŽ pamato daug anksčiau. 

*Pagal SWOV Instititue atliktus tyrimus, dėl Europos Sąjungos kelių eismo saugumo. 

Mažesnės kuro sąnaudos


Kuro sąnaudos ženkliai sumažėja naudojant DŽ. Tai dar viena priežastis, kuri įrodo DŽ naudojimo privalumus lyginant su artimų šviesų naudojimu. 

Pagal BAST (Vokietijos Federalinis kelių institutas) tyrimų duomenis:
BAST kuro sanaudos

Ši lentelė rodo, kiek padidėja kuro sąnaudos litrais/100km skirtingose transporto priemonėse naudojant skirtingus apšvietimo prietaisus. 
Pirmas stulpelis (Passenger car Petrol) – keleiviniai automobiliai su benzininiu varikliu;
Antras stulpelis (Passenger car Diesel) – keleiviniai automobiliai su dyzeliniu varikliu;
Trečias stulpelis (Truck) – sunkvežimiai;

Pirma eilutė (Low beam during the day) – paprastų artimų šviesų naudojimas dienos metu:
Antra eilutė (Daytime running light with bulbs) – standartiniai dienos žibintai su kaitrinėmis lemputėmis;
Trečia eilutė (Daytime running light with LED) – dienos žibintai su šviesos diodais; 

Įvertinkime, kad per metus nuvažiuosime 30.000 km. Lentelėje matome rezultatus:
30.000 km kuros sanaudos

Pirmas stulpelis (Passenger car Petrol) – keleiviniai automobiliai su benzininiu varikliu;
Antras stulpelis (Passenger car Diesel) – keleiviniai automobiliai su dyzeliniu varikliu;
Trečias stulpelis (Truck) – sunkvežimiai;

Pirma eilutė (Low beam during the day) – paprastų artimų šviesų naudojimas dienos metu:
Antra eilutė (Daytime running light with bulbs) – standartiniai dienos žibintai su kaitrinėmis lemputėmis;
Trečia eilutė (Daytime running light with LED) – dienos žibintai su diodinėmis lemputėmis; 

Taigi matome, kad naudojant DŽ, papildomų kuro sąnaudų ekonomija net 90%. Per metus sutaupote praktiškai pilną baką kuro!

Standartinės kaitrinės lemputės galingumas 50-55W, o šviesos diodo – 0.5 W. Įprastai viename LED dienos žibinte būna 4-5 šviesos diodai, iš viso – 2.5 W, tai yra 22 kartus mažiau, nei kaitrinė lemputė. 
Sumažėja generatoriaus apkrovimas, atitinkamai suvartojama mažiau kuro, mažiau išmetama kenksmingų dujų į aplinką! 

Išvada:

- Automobilis geriau matomas kelyje – sumažėja avarijų ir nelaimingų atsitikimų skaičius;
- Mažesnės kuro sąnaudos – mažinate išlaidas kurui;
- Mažiau išmetama kenksmingų dujų į aplinka – tausojate gamtą;
- Ilgesnis kaitrinių arba Xenon lempučių tarnavimo laikas (dienos metu bus naudojami LED DŽ) – mažinate išlaidas automobilio remontui;
- Su DŽ jūsų automobilis atrodys gražiau bei moderniau.

Dienos žibintų D.U.K.


1.    Kas yra dienos žibintai?
Tai specialūs žibintai pagaminti pritaikant LED (šviesos diodų) technologiją. DŽ skirti naudoti tik šviesiu paros metu. DŽ negali būti naudojami tamsiu paros metu, nes DŽ paskirtis atkreipti eismo dalyvių dėmesį, o ne apšviesti kelią.
2.    Ar galima dienos žibintus naudoti kitose šalyse?
Taip, galima, nebent tos šalies įstatymai reglamentuoja, kad būtina naudoti tik artimas šviesas.
 Apie DŽ naudojimą informaciją rasite oficialiose Europos Sąjungos leidiniuose, direktyvose (ECE R87) ir taisyklėse. Kai kuriose šalyse (pvz. Vokietijoje, Prancūzijoje, Didžioje Britanijoje, Belgijoje ir kt.) rekomenduojama naudoti dienos žibintus.
3.    Ar galima naudoti dienos žibintus Lietuvoje vietoj artimų šviesų šviesiuoju paros metu?
Taip, nes tai reglamentuojama kelių eismo taisyklių XII skyriuje 102 punkte. „102. Šviesiuoju paros metu motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų vairuotojai privalo važiuoti keliais su įjungtomis artimosiomis arba specialiai šiam metui skirtomis žibintų šviesomis“.
4.     Kaip rinktis kokybiškus dienos žibintus?
Įsidėmėkite, kad dienos žibintai turi būti sertifikuoti ir ženklinti pagal ES reikalavimus. DŽ turi būti pilnai atsparūs vandeniui ir nekenkti kitų automobilio prietaisų veikimui (pvz.: nekokybiški DŽ gali trukdyti automagnetolos radijo veikimui)
5.    Ar galima pačiam sumontuoti dienos žibintus?
Žibintus galite lengvai sumontuoti patys pagal komplektacijoje esančią instrukciją. Jie turi būti sumontuoti ir veikti pagal VKTI teisės aktą.
UAB "Tercija" suderino įmonės standartą ĮST 122020654-01-2010 su Valstybine kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo Ministerijos 2010 metų sausio 27 dieną, kuris leidžia perdirbti transporto priemones, įmontuojant dienos žibintus multifunkciniu būdu.  
6.    Kokioms transporto priemonėms tinka dienos žibintai?
Dienos žibintai yra universalūs ir praktiškai tinka bet kurioms transporto priemonėms. Atskirais atvejais reikės specialių montavimo priedų.
7.    Ar dienos žibintai naudojami šviesiuoju paros metu yra geresni, negu artimosios šviesos?
Taip, nes dienos žibintai buvo sukurti tam, kad automobilis geriau būtų matomas dienos metu. Artimosios šviesos buvo sukurtos tam, kad automobilis butų matomas tamsiu paros metu ir vairuotojui apšviestų kelią.
8.    Kaip veikia dienos žibintai?
DŽ turi automatiškai įsijungti arba prigesti kartu su transporto priemonės variklio paleidimu. DŽ turi automatiškai išsijungti arba prigesti, kai įjungiamos stovėjimo (gabaritinės) ar artimosios šviesos, taip pat tiesiog išjungus variklį.
9.    Kaip ilgai veikia dienos žibintų lemputė?
Iki 10.000 valandų, kai naudojama šviesos diodų (LED) technologija.
10.    Ar galima naudoti rūko žibintus vietoj dienos žibintų?
Tai buvo numatyta pereinamajame laikotarpyje kai kuriose šalyse. Tačiau, kalbant apie efektyvumą, šis sprendimas neatitinka DŽ naudojimo.
11.    Ar galima naudoti dienos žibintus vietoj rūko žibintų?
Ne, nes dienos žibintai negali būti naudojami kaip aktyvus šviesos spindulys, kurį vairuotojas naudoja kelio apšvietimui. 
12.    Kas įeina į DŽ komplektą?
DŽ komplekte turi būti montavimo laidai, tvirtinimo elementai ir valdymo blokas. 
Skirtinguose modeliuose valdymo blokai gali būti integruoti į dienos žibintų korpusą.


Inovatyvios vilkikų tentinių priekabų/puspriekabių apsaugos sistemos sukūrimas

UAB „Tercija“, įgyvendino projektą Inovatyvios vilkikų tentinių priekabų/puspriekabių apsaugos sistemos sukūrimas. Projektas bendrai finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo paramos, teikiamos pagal 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ priemonę VP2-1.3-ŪM-02-K Intelektas LT kvietimą Nr. 2.
Projekto įgyvendinimo metu buvo sukurta inovatyvi vilkikų tentinių priekabų /puspriekabių apsaugos sistema. Ši sistema informuoja vairuotojus apie priekabos/puspriekabės ir krovinio būklę, būnant vilkiko kabinoje. Inovatyvi vilkikų tentinių priekabų/puspriekabių apsaugos sistema išsiskiria tuo, kad informuoja/perspėja vairuotoją apie priekabos/puspriekabės būklę, išeliminuojant galimus klaidingus suveikimus.

Naujos kartos CASKA ir FlyAudio gamyklinio dizaino multimedija centrai

Caska logo                     FlyAudio logo

Prekyboje pasirodė naujos kartos Caska ir FlyAudio multimedija centrai. Tai aukštos klasės produktai specialiai pritaikyti tam tikriems automobilių modeliams, kurie idealiai tinka į gamyklinę radijo grotuvo vietą. Kiekvienas kampas, plastiko spalva ir netgi mygtukų ir ekranų apšvietimas atitinka gamyklinį dizainą.

Nereikia karpyti laidų, papildomų adapterių, rėmelių – paprastas „jungtis į jungtį“ (Plug&Play) pajungimas. 

Įrenginys valdomas per aukštos raiškos (800x480 pikselių), lietimui jautrų ekraną, o taip pat per gamyklinius vairo mygtukus. Multimedia centras atkūria populiariausius audio ir video formatus, radiją, CD ir DVD diskus, USB laikmeną. Galima papildomai pajungti skaitmeninės TV imtuvą. 

Įrenginys turi Bluetooth „laisvų rankų įrangos“ funkciją, palaiko A2DP protokolą - garso įrašų atkūrimas iš mobilaus telefono (priklauso nuo modelio). Sinchronizuojant iPhone arba iPod su įrenginiu (reikalingas kabelis komplektuojamas) galima rinktis albumus tiesiogiai per lietimui jautrų ekraną.

Virtualus 5 CD diskų keitiklis. Jus galite įrašyti mėgstamus CD diskus į vidinę įrenginio atmintį. Įrašymas vyksta, kai Jus klausotės kompaktinio disko.

Visi modeliai turi 2-jų zonų vaizdo funkciją – kai pajungti papildomi monitoriai, tuo pačiu metu galima žiūrėti kelis vaizdus. Pavyzdžiui, priekinis ekranas rodo GPS navigaciją, fone groja radijas, o galiniai monitoriai rodo DVD arba skaitmeninę TV.

Auksinės serijos FlyAudio multimedija centrai turi aukštos klasės, skaitmeninį signalo apdorojimo procesorių (DSP). Perduodant audio  ir skaitmeninį signalą, signalo apdorojimui naudojamas skaitmeninis matavimo metodas. Naudojant šią technologiją automobilio multimedijos centre, pasiekiama aukštos klasės garso kokybė. 
Dabar koncertinės salės garso skambėjimas automobilyje ne svajonė, o realybė.

Siūlome 2-jų metų garantiją!